De administratie bijhouden is niet altijd even makkelijk. Sterker nog, wij merken dat als een bedrijf snel groeit of te maken krijgt met een een onverwachte gebeurtenis zoals de corona pandemie de administratie het als eerste moet ontgelden en laag op de prioriteitenlijst komt te staan. Administratie is over het algemeen geen dringende prioriteit, omzet genereren daarentegen wel. Dus een keuze tussen veel omzet maken of veelt tijd besteden aan de administratie is snel gemaakt.
Er kunnen meerdere redenen zijn dat u administratie achterstand heeft. Vooral tijdens de coronatijd merken wij vaak dat de boekhouding al een tijd niet is bijgehouden. Door mentale en financiële problemen laten ondernemers de administratie achterstand oplopen en worden de benodigde inkoop en verkoop facturen niet ingeleverd bij de boekhouder. Soms erger nog is er een slechte samenwerking met de boekhouder ontstaan door het niet kunnen betalen van de rekening, soms al voor een langere periode! Wij kunnen u helpen u om uw administratie achterstand weg te werken
- Wij nemen contact op met uw oude of huidige boekhouder
- Wij vragen uitstel aan bij de belastingdienst
- Wij vragen begrip en uitstel aan bij schuldeisende crediteuren
- Wij brengen de boekhouding weer volledig op orde
- Wij doen alle achterstallige en de actuele aangiften
- Indien er problematische schulden zijn begeleiden wij u naar een voor u de meest geschikte oplossing
- Wij helpen u met de juiste weg bij een situatie met problematische schulden
- Indien de probleemsituatie te groot is en u moet stoppen met uw bedrijf helpen wij u de zaken af te handelen met coachende nazorg en helpen u weer naar perspectief
Spreekt u dit aan, wilt u meer weten?
Neem vrijblijvend contact op voor een eerste kennismaking!